Friday, March 14, 2008

Pagi Yang Gelap..

Kenapa saya suka bilik saya? Kerana dari bilik saya boleh nampak matahari terbenam.. Cantik.. Subhanallah.. Saya suka tgk matahari terbenam kerana itu saya suka bilik saya.. Argh.. Bukankah dua2 ayat tersebut mempunyai maksud yg sama? *cubit diri sendiri*


Cantek kan? Subhanallah.. =)
(Sila ignore gambar kulat pada bangunan.. Hahaha..)

Kerana itu saya suka bilik saya.. Dan perlu diingatkan bahawa saya mengagumi ciptaan Tuhan yang indah ini bersendirian.. Tidak bersama siapa2 terutama lg dgn yg berlainan jantina.. Kerana khuatir, suatu hari keluar paper terbuat maksiat sebab rasa romantik.. Argh.. Ape punye alasan.. Salahkan matahari terbenam plak.. Cian matahari.. Macam bulan jugak.. Berasmaradana di bawah bulan purnama, sambil menyatakan kata2 yg indah; bulan menjadi saksi ikatan cinta kita yg tak sah, bla.. bla.. bla.. Cian bulan.. Menangis dia ketakutan kerana terpaksa menjadi saksi perbuatan maksiat manusia.. Huhuhuhu..

Mane gambar matahari naek? Maaf, saya seorg yang seringkali subuhnya adalah subuh gajah.. Tidak dapat menikmati kecantikan matahari di waktu pagi akibat bergegas ingin menunaikan solat sebelum abes waktu.. Saya jahil.. Maafkan saya.. Tapi pagi ini, Alhamdulillah.. Dapat tgk, tapi xsempat amek gambar kerana bergegas pula ke fakulti untuk ikut lawatan ke Melaka.. Dan, pemandangan waktu matahari naek juga cantek.. Subhanallah.. Sume ciptaanNya indah2 belaka.. =)


Syarikat Air Melaka

Dah lame tak pergi Melaka.. Windu.. Masa tgh waktu refreshment, tiba2 ade sorg makcik yg jaga makanan dtg kat kitorg dan cakap: 'Hei budak! Kalu nak tambah lagi, amek laa..' Dan reaksi saya? Tergelak.. Mereka sedikit kasar tapi mesra.. Saya dibesarkan di Melaka.. Saya juga begitu orgnye.. Dan saya jawab balik kat mak cik tue: 'Hei mak cik! Terima kasih ye!'.. Tapi tue cakap dalam hati je laa.. Hehehehe..

Saya nak modify lagu pagi yg gelap bersempena pemandangan2 yg terdapat di bilik saya, kerana saya bakal merindui bilik ini.. Sila menyanyi bersama2 ye! =) Korus sahaja.. Sila nyanyi dalam hati jika anda yakin suara anda sesedap saya.. =P

Dari: Hujan Band


Waktu hujan di kolej saya..


Pagi yang gelap...



Gelap ke mendung nie?


Kini sudah terang..


Terang lagi bersuluh..

Aku adekmu..

My adek dengan kucing KATInya (Kucing Asing Tanpa Izin)


Dan engkau abang.. ( In this case--> akak)



Sorry! The picture is unavailable! =P



(Or in this case : abg ipar.. Muahahahaha..)



Ku amat merindui kamu...





Sekian kemerepekan saya pada kali ini.. Sekian, terima kasih =)

P/s: Apsal aku guna saya nie? Buang tebiat sket malam nie.. Hehehe.. Ape pun, aku akan merindui bilik nie.. Sebab next sem Burhan kena renovate.. Harapan nak dapat dok sini agak tipis.. Kalu dapat stay sini lg, Alhamdulillah.. Kalu tak, aku nak jd parasit.. Hehehehe..


2 comments:

Patt Irmina said...

zira, x prasan pplak, cntik gler sunset dr bilik zira tuh. ngehee...~ sabo2. akan ku update x lama lg. ni kt cadcam ni, ikut bengkel matlan tu. tp rugi duit je baya, die ajar basic gler. lg complicated yg kte blaja time control process dulu..huhu..

sb boring ni la online nih. hoho.

AziRa AziZ said...

Patt,
Hehehe.. Cepat2 ye update..
aku boring + maleh wat PBL..
Mengonline sj kerjanya..
Ceh, sempat lg tuh.. Hehehe..
Xpe2.. refresh balik ape yg blaja ms control..
Subjek control mmg susah.. Huhuhu..