Tuesday, March 18, 2008

Kasar Bangatkah Aku??

Post ini ditulis bersempena ujian memandu kereta yang aku jalani hari ini.. Keputusan? Opps!! Hehehehe.. Keputusan akan diberi di akhir rancangan 'Kasar Bangatkah Aku..??' Hehehehe..

Dah lama sangat tak belajar kete, selepas ~5/6 bln tinggalkan, aku belajar balik.. Hari pertama blaja, macam aku tulis kat entry lepas, cikgu nie terus suruh aku bawak.. Dia cakap nak tengok skil aku.. Ceh! Memang aku sangat berskil ari tue.. Skil mati enjin!! Muahahaha.. Ade ke patut! Tak patut kan? Kan? Kan? Hehehehe.. Tapi layan je la cikgu tue.. Aku dah gtau aku dah lama tak blaja kete, konfem lupe.. Tak ingat.. Tetap nak suruh aku bawak jugak.. Haa.. Amek ko! Asek mati enjin.. Hehehehe.. =P

Normal la (bg aku la kot! =P), dah lama tak belajar bile nak berhentikan kereta tue, ade la sket kejutan.. Terenjut2 laa.. Hehehe.. Pastue, cikgu nie selambe je sound aku.. Cube brek tue ROMANTIK sket.. Hello!! Ingat nie pilem ke nak brek romantik2.. Hehehe.. Tapi aku layan je.. Cikgu kan.. Aku pun cube le brek seromantik yang mungkin.. Dia pun puji.. Haa.. Brek camnie la bagus.. Kan romantik! Hampeh.. Kasar bangatkah aku sehingga brek pun tak romantik? Ontah la Labu.. Dah la suke nyanyi2 lagu rock dalam kete.. Tensen den.. Camne aku nak concentrate wat brek romantik? Camne tue? Gtau sket? Ngeh3.. Ceh! Aku yang hampeh, salahkan org plak.. Mekaseh cikgu!! Skg saya dah tau camne nak brek romantik.. *kerut2*

Ari berikutnya, cikgu yang laen plak ajar.. Cikgu Faizal.. Bagus cikgu nie.. Alert dia.. Dia tgk jadual belajar kete aku, pastue dia tanye aku ingat lg ke ape yang aku blajar dulu? Sebab dah lama berhenti.. Aku yang hampeh nie pun cakap, saya tak ingat la cikgu.. Maaf.. Dah lama tinggalkan.. Dia pun kata, xpe.. Ok.. Back to basic.. =) Dan ari tue, aku belajar parking dan bukit.. Mula2 wat bukit dulu.. Pastue, cikgu tgk aku dah okey, terus dia ajar parking.. Disebabkan aku tak dapat berfikir logik camne skil mem'parking'kan kete, masa cikgu tue ajar aku cakap; cikgu, saya tak ingatlaa dan tak dapat fikir logik secara spontan camne nak parking nie.. Ley tak saya tulis kat kertas skil mem'parking' nie? Cikgu tue gelak.. Dia suruh aku hafal jugak! Tapi aku tak hafal pun.. Aku nak jugak tulih.. Dia maleh nak layan aku yang hampeh nie, Dia terus cakap; Haa, amek kertas saya nie.. Hafal.. Tampal kat pintu.. Jangan tido ari nie.. Hafal sampai dapat.. Hahahaha.. Mekaseh cikgu.. Kalu tak mintak, sure tak dapat kan? Kan? Kan? =P

Cikgu nie plak tegur aku pasal cara tukar gear.. Dia suruh aku lembut2 sket masa tukar gear.. Bukannye mcm nak berkarate.. Muahahahaha.. Hello!! Kasar bangatkah aku sehingga nak tukar gear nampak macam karate..?? Dan aku cube berlembut dengan Encik Gear.. Maaf Encik Gear, saya berkasar dengan kamu.. Memang saya begitu orgnya.. Maaf ye... Dan skg, kdg2 aku terkasar jugak dgn Encik Gear.. Ape nak wat.. *karate diri sendiri*

Petangnye plak, pada ari yang sama.. Cikgu yang pertama kali ajar aku dulu, kembali mengajar semula.. Im Very2 Hepi =) Cikgu nie cool.. Maybe sebab dah berusia.. Maleh nak marah2.. Cikgu Hussin namanya.. Ajar satu2, walaupun dia ajar berlandaskan exam oriented, tapi mmg tue yg kita nak kan? Nak lulus ujian memandu nnti.. Betul tak? Mekaseh cikgu.. Walaupun cikgu nampak penat bangat petang tue, tapi dia sabar je ajar aku.. Masa bawak kete untuk cuba2 test jalan raya, dia suruh berhenti kat kedai makan sekejap.. Cian dia, tak makan lagi.. Dia tapau makanan.. Dah abes je kat jalan raya, terus balik ke tempat awal untuk cube parking ngan bukit plak.. Masa tue aku cakap kat cikgu; Cikgu, pergi la makan dulu.. Biar saya wat bukit ngan parking dulu.. Cikgu senyum je.. Pastue cakap; Awak nak makan sekali tak? Kalu nak, meh cikgu suapkan.. Aku kerut2.. Wat2 lumpy (lumbat pick-up) dan lempong (lembab tangkap, otak kosong).. Cikgu keluar je kete, aku terus Vrooom3.. Ngeh3..

Cikgu nie plak tegur aku atas sebab menjadi pemandu merbahaya terutama di kawasan simpang.. Maafkan saya cikgu.. Mungkin saya sdg berangan2 menjadi pemandu2 handal dalam cerita Fast And Furious atau Impak Maksima (xtgk pun).. Pasnie, saya janji, masa test saya akan berhati2 masa dekat simpang dan kat kawasan sekolah plak saya akan bawak 30km/j.. (Krn pada kebiasaannya aku hanya bawa 40km/j.. Ngeh3.. Aloo.. Sket je beza.. Tak ley diskaun ke? Huhuhuhu..)Okey? Hehehe..

Walaupun aku tak konfiden sgt nak test ari nie (Selasa, 18hb March 2008) tapi aku redah je la sebab Kak Iza(dr Pusat Latihan Memandu) dah lama cakap nak target aku test 18hb walaupun aku tempah nak 25hb.. Dia nak abeskan aku cepat2 atas sebab2 yg aku tak tahu.. Doa dan doa dan doa dan doa dan doa.. Banyak aku berdoa.. Mintak kat Tuhan, biar aku tenang sket masa test.. Tak gelabah.. Doa dan doa dan doa dan doa dan doa.. Mintak kat Tuhan biar aku ada rasa sket konfiden nak bawak kete masa test, walaupun sebenarnye aku rasa cam nak tambah masa belajar je.. Ape nak wat? Test telah ditempah.. Kalu aku cancel, Rm40 sure terbang.. Aku kedekut orgnye.. Doa dan doa dan doa dan doa dan doa lagi.. Agar segala urusan dipermudahkan Tuhan.. Agar org JPJ tue lembut hatinya.. Bagi aku lulus.. Aku doa lg.. Aku tipon mak aku malam sebelum test, mintak mak aku doakan aku.. Biar walaupun jalan byk selekoh, tapi biarlah aku bawak dgn mudahnya mcm jalan tue lurus.. Walaupun byk lori lalu, doalah Ibu, biar kurang sket kenderaan masa ari test nnti.. Lagi sekali, doa dan doa dan doa dan doa.. Mintak jugak tips2 dari kawan2 aku yg dah lulus.. Nafisah and Irina.. Kunci kejayaan mereka: tenang! Mekaseh korg! =)

Bermulalah test.. Argh.. Aku skema ari nie.. Betulkan tempat duduk, cermin, bla.. bla.. bla.. Hehehe.. Kete pun jalan.. Sampai atas bukit, sebelum nak keluar jalan raya.. Perkara buruk berlaku. Tempat yang aku tak pernah mati enjin, aku mati enjin.. Terkejut den.. Bertasbih aku.. Huhuhuhu.. Lulus kah aku? Atau sebaliknya..? Belum masuk jalan raya dah mati enjin.. Hmm.. Tapi, aku cube bertenang.. Tertunggu2 jugak, ble akak JPJ nie nak cakap; Okeh, tukar tempat duduk, awak ****! Argh.. Aku tak mau dengar.. Aku free gear, hidupkan enjin balik, masuk gear satu, jalan cam biasa.. Huhuhuhu.. Org selalu cakap, jgn sesekali mati enjin masa test jalan raya.. Nnti terus ****.. Tapi, akak JPJ nie tak cakap ape2 pun.. Aku pun meneruskan ujian ku..

Disebabkan aku pernah ditegur sebagai pemandu merbahaya, jadi masa test aku jadi teramat berhati2 teruamanya masa keluar simpang.. Terlampau berhati2 pun hampeh jugak.. Lalu akak JPJ nie pun berkata; Adik, ape yg ko tunggu lg nie? Hehehehe.. Aku cakap; Maaf kak.. Dan terus Vroooom3..

Selesai ujian jalan raya, terus g ujian bukit ngan parking.. Bukit terpaksa buat 2 kali.. Padan muka aku! Konfiden sgt.. Rupa2nya tarik handbrek tak abes.. Terundur kete aku.. Huhuhu.. Tapi, kali kedua, berjalan lancar.. Syukur.. Parking, Alhamdulillah.. Lancar.. Berkat nota yang cikgu Faizal bg dalam keterpaksaan dan ketertawaan.. Ngeh3..

Keputusan: Alhamdulillah!! Aku LULUS!! Tak percaya aku, nak2 lg ujian jalan raya tue.. Semuanya atas kehendak Allah jugak.. Alhamdulillah.. Syukur sgt2.. Allah jugak yang berkuasa membolak-balikkan hati manusia.. Nak bg lulus ke tak mau? Nak bg lulus ke tak mau? Luluskan aje laa.. Maka, luluslah aku.. Hehehe.. Alhamdulillah.. Hepi =) Kalu kita tak mintak kat Tuhan, camne nak dapat? Kan? Kan? Kan? He knows the best! And the best for me is Lulus.. Ayah, bley la Along bawak kete ayah pasnie.. Hehehe.. =) Bile plak aku nak amek test motor nie? Maleh betul.. Dah la makin bz.. Huhuhuhu.. Terpaksa curi masa lg nampaknye.. Hmm.. Ape nak wat.. Inilah kesan akibat suka menangguh.. Huhuhuhu.. Dont try this at home, k!

Sekian sahaja rancangan realiti 'Kasar Bangatkah Aku?'.. Persoalannya; Kasar bangatkah aku?

Ontah la Labu..

3 comments:

Rina said...

Salam..
Hehe.. Sabo je la, last2 baru dia nak ckp.. Hehe.. Xpe, pasni le la bw org makan angin k..
=)
TAHNIAH!!!

~ngeh3...

Patt Irmina said...

azira, tahniah!!

AziRa AziZ said...

Irina n Patt,
Tq2.. =)
Hehehe..