Sunday, March 9, 2008

Mekaseh Kawan2.. =)

Happy Birthday To You..

Happy Birthday To You..

Happy Birthday To Azira..

Happy Birthday To You..



Kejutan.. Sambutan hari lahir aku yang ke-** dibuat kat bilik Anem.. Ade kek, ade keropok, ade air bergas yg ble ktorg minum, ade 2 org stat pening.. Anem dan Dilla.. Hahaha.. Dan, kawan2 aku mmg nakal orgnyer.. Hehehe.. Actually, i do not like suprise.. But, when it comes to my birthday.. Yeah, I do.. I really appreciate it! Thanks sume.. Patt, Syafa, Anem, Wan Ika, Dilla, Iera and Abid.. Abid? Yeah, Abid.. Iera? Aah, Iera pun ade.. Xsangka diorg datang.. Ye la.. Kitorg laen2 kolej.. Nak2 lg Abid.. Dia sudi datang untuk sama2 join majlis terkejut nie.. Ngeh3.. Thanks once again.. I Lap U All sampai Kering Laa.. Hahaha..



Pandai Wan berlakon ek??! Nak mintak suruh aku betulkan printer Anem konon.. Mmg la aku slalu g pomen barang2 letrik Anem.. Laptop laa.. Printer laa.. Tapi malam tue, aku maleh.. Bukan.. Aku sedih sebenarnye.. Mula2 hepi, sbb byk ucapan selamat hari lahir datang.. Lepas satu, datang lg satu.. Dan aku tak berhenti-henti tersengih.. Tapi pastue, tersedih sket sebab someone ask me bout something yg aku tak suka.. Uwaa.. Tapi tak pe.. Aku dah maafkan ko.. Sebab? Sebab naseb baek ko tanye masa birthday aku.. Kalu ko tanye masa waktu laen.. siap la ko.. Jom g ampaian.. Kite gaduh.. Hehehe.. Dan untuk Wan Ika.. Org bukan nangis sebab kecik ati ngan Wan laa.. Dont wori, be hapi k.. =)



Wan pandai berlakon? Ye, bakat terpendam tue.. Hehehe.. Bile aku cakap maleh.. Tunggu esok2.. Dia kata urgent.. Pasal PBL.. Nak gune printer kononnya.. Pandai.. I Like.. Hahaha.. Aper2 pung.. Thanks pada kawan2 yg sudi kuar duit untuk sambut birthday aku.. Aku tau korg sume masing2 tgh xberapa nak berduit.. Tapi ttp jugak wat.. Aku gembira + terharu.. Sayang korg sume.. Dan air mata yang tertumpah malam nie ade dua sebab.. sebab yg pertama pasal soalan yg seorg makhluk Allah tanyakan.. dan aku tak suka.. Tak suka tak suka pun, aku jawab gak.. Huhuhu.. Apa daa.. Sebab yang kedua adalah sebab korg.. Ye, korg la.. Hehehe.. Terharu beb! I shy2 cat laa.. LoL..



Dan itu adalah suprise birthday party ble aku di UKM.. Akan menjadi kenangan manis yang terpahat dalam memori.. Aku takkan lupe.. InsyaAllah.. Hargailah setiap kenangan manis yang kita ada, kerana dengan itu akan membuatkan kite terus bersemangat untuk berjuang meneruskan kehidupan di pentas dunia ini.. Kenangan pahit pula dijadikan sebagai pengajaran untuk hari mendatang, dan jangan sekali2 diperam menjadi dendam.. Tak baek dendam2.. Tuhan tak suka.. [Tapi pelik, seringkali golongan Pisces nie dikaitkan dengan dendam.. Tapi bg aku.. Tiada dendam.. Cume ingatan yg kuat dan kadang2 rasa fobia terhadap peristiwa lalu menyebabkan aku berhati2 atau kadang2 terover berhati2 menempuh masa sekarang.. Dan itu bukan dendam, itu fobia @ trauma namanya.. Hehehe..]



Kat bawah nie adalah antara nama2 yang berjaya membuatkan aku tersengih2 malam tue.. Hehehe..



1) IBU dan AYAH - Mereka mempunyai menifesto yg ade agenda tersembunyi.. salah satunya adalah moga dapat pakwe hensem.. Ape? Eleh.. cakap je la nak menantu kacak.. Muahaha.. Baek.. Akan ku usahakan pencarian menantu yg kacak akhlak budinya wat kedua ibu bapaku.. Amacam? Ngeh3.. Cayang Ibu ngan Ayah.. Muahhhh!!!!! =) Err.. dan tiba2 aku rasa homesick..

2) Angah + Alang + Adi - Weh, mana korg nie.. hampeh tol adek2 aku nie.. Takkan lupe kot.. Xpe2.. Tunggu sampai kol 12 malam sok.. Kalu xde jugak.. Mmg nak kena korg nie.. Lupekah korg pada kakak korg yg segak nie? Huhuhuhu.. Xde laa..Actually, adek2 aku bg MMS.. Tapi disebabkan handset aku cap pisang, dan kalu nak tgk kena bkk kat tenet, jd aku lum bukak lg.. Hehehe.. Tenet UKM tgh tenat laa.. Nnti aku bukak.. Ngeh3.. =P

3) Patt - Wish birthday sekali harung dalam blog dia.. Sume untuk kengkawan dia yg dalam bulan March.. Termasuk laa aku.. Patt!! Thanks untuk hadiah tue.. Wangi laa.. I Like.. =)

4) Shima - My Ex-Rumet aku masa kat Keris Mas.. Terawal sehari wish birthday.. Aku ucap thanks n cakap: weh, ko terawal sehari laa.. dan dia kata.. Owh, reminder aku silap.. Hahaha.. xpe2.. Asalkan ko ingat.. Semoga persahabatan kita kekal ke akhir hayat.. InsyaAllah.. =) Xde jingsaw puzzle ke kali nie? =P

5) Fiza - Kawan sekolah rendah aku.. Org pertama yg wish tepat pada waktunya.. Dia still lg ingat birthday aku.. Huhuhu.. Dan aku bukan kawan yg baek kerana aku dah lupe ble birthday dia.. Xpe2, ley tgk kat Frenster.. Muahahaha.. Thanks my fren.. =)

6) Wan Ika, Syafa, Anem, Dilla, Abid, Iera - My Coursemate.. Dak2 nakal yg wat suprise tue (+ Patt).. Dan suara mereka bile menyanyi.. Urff.. Xsedap.. Hahaha.. =) Anem + Wan = Thanks untuk hadiah bedsheet tue.. Cantikk.. Egelan gitu.. Eh, silap.. Elegen gitu.. Hehehe..

7) Tikah - Kawan masa kat Talib Karim dan skg dia kat UTM.. Persahabatan kembali mekar dan berputik lepas g UTM untuk NACES (National Chemical Engineering Symposium).. Mekaceh ye.. Nak keropok lekor.. Ley? Hahaha.. I Like Keropok Lekor.. =)

8) Ina + Ping = My ex-rumet masa kat matrik.. Love u all.. =) Mane liza nie? Dia lupe ke? Huhuhuhu..

9) Azliza - My best fren in Terendak + UKM.. Wish dulu, hadiah kemudian.. Itu adalah menifesto beliau.. Undilah Azliza.. Hehehe.. Aku tak kisah pun.. Ada hadiah ke, xde ke.. Asal ko wish, aku dah rasa bahagia dah.. Hepi.. Berbunga2 jantung den.. Tue tandanya ko ingat kat aku.. Kan? Kan? Kan? Muahaha.. =) Eit, mane dak2 Terendak yg laen.. Syima? Uwaaa.. Sibuk pasal reunion sampai lupa kat aku kaa? Tak kisah laa.. Asalkan diorg tak lupe kat aku.. Dan asalkan Liza wish.. Muahahaha..

9) Fidzam - Tahun lepas mamat nie lambat wish.. Tahun nie dia termasuk dalam kategori org2 yg awal wish.. Congrate2.. Bangga gile dia dapat wish awal.. siap tulis: Tahun nie aku xlambat.. Ape daa.. Hahaha..

10) Irina - My Department-mate.. Rugi laa Irina tak join malam tue.. Kalu ade, mesti lg beshh!! Semoga persahabtan kite kekal hingga akhir hayat.. InsyaAllah.. =) Lap u.. Ngeh3..

Err.. Dan mesti ade antara korg yg akan terpikir.. 'Laa, sket nyer org wish aku..' Sikit? Tak bg aku.. Sebab nama2 nie la yg slalu wish aku secara konsistennye setiap tahun.. Terima kaseh kawan2 sebab ingat kat aku.. Dan seandainya tiba hari lahirmu, dan kamu tidak mendapat sebarang khabar ucapan dariku, maka ada dua perkara yg korg perlu lakukan:

Pertama : Bagi laa msg kat aku.. Gtau 'Weh, birthday aku ari nie..' Terus aku bg ucapan Selamat Hari Lahir pada korg.. Hehehe.. Biar aku gatu korg yg bahawasanya, ingatan aku tak berapa kuat untuk ingat tarikh.. Walaupun aku dah taruk kat reminder, tapi kadang2 sengal gak aku.. Terlupe nak wish atau anta mesej.. Padahal punye laa prepare 2/3 hari, nak wat ucapan ape kat korg.. Dan aku, mmg hampeh orgnyer..

Kedua : Seandainya korg dah lakukan perkara yg Pertama (Bg mesej kat aku..) tapi still xdapat reply ape2.. Mungkin waktu dan ketika itu, aku telah tiada.. Awal2 lg aku nak cakap.. Maafkan aku kawan seandainya aku pernah menyakiti korg.. Dan aku mintak maaf sgt2 dari dalam hati aku.. Aku wat ucapan siang2: Selamat Hari Lahir, Sahabatku.. Semoga persahabatan kita kekal hingga ke akhir hayat.. Aku telah tiada kat dunia nie.. Maka, hanya kenangan bersama sj yang dapat menggantikan aku.. Ingat yg manis2 je tau.. Doa2kan aku ye.. Aku takut nie.. Huhuhu...

Kawan2 aku mb tak ramai cam kawan2 korg.. Tapi, yg sket nie laa slalu membahagiakan aku dan tolong aku di waktu susah.. Alhamdulillah.. Sume itu kurniaan dari Allah Yang Maha Esa.. Say, Thank You Allah.. Thank You Allah.. Thank You Allah.. [sori Raihan.. aku curi lagu mu.. ngeh3..] Alhamdulillah..

Jika engkau mencintai bunga,
Sedarlah engkau bunga itu akan layu..

Jika engkau cintakan manusia,
Sedarlah suatu hari dia akan pergi..

Jika engkau mencintai harta,
Harta itu nanti kau akan tinggalkan..

Jika engkau cintakan ILLAHI,
Hanya Dia yang akan kekal abadi..
Cintailah ILLAHI..

2 comments:

Anonymous said...

cik azira aziz..
terima kasih kerana mengatakan sy pelakon yg bagus :P
hehe, ni comment pertama org kt blog zira.. lpas ni sy salula jengah ke blog zira cz sy da ltak sme kwn2 kte dlm blogroll sy :)
happy burfday eh.. msti zra sdeh pk sy ngumpat zra kn? ;) xpela berkorban sehari jek..
zra, i LUV u so very much. THANK a lot for being me fren :) sob2, teharu ;)

AziRa AziZ said...

Wan,

Luv U too bebeh.. =)
Muahhh!!!
Hehehe..

Err.. Org tak reti nak link blog kat sini camne..
Nnti org blaja dari irina or patt..

P/s: Slalu singgah secara tanpa izin ke blog kawan2ku.. anonymously.. Hahaha..