Saturday, April 12, 2008

TraDeMarK??

Dunno wat to write.. Rasa very2 the lazy to update my blog.. Ngeh3.. Testing2.. Broken English is veri2 beautifool rite? =P

Rasa hepi sgt2 ari nie coz ibu ngan ayah nak datang lawat.. Hehehe.. Cian mereka.. Rindu kat anak2 yang dah lama tak balik.. Bajet bz bebenor la tuh! Ceh!! Amek kesempatan untuk tulis blog sementara tunggu kedatangan ayah dan bondaku.. =)

Masa borak2 ngan Pika n Pinaz, baru aku sedar.. Aku slalu wat ayat2 yang tak berapa segar.. Itupun diorg yg tegur.. Sambil gelak2.. Owh.. Sori la beb! Aku mmg tak perasan.. Rupa2nya, byk bebenor trademark sengal yang aku dah wat.. Nak tahu apa dia..?

Yang pertama:
Kalu aku terbuat salah, aku akan cakap seperti jugak org laen akan cakap iaitu "Sori..", "Ampun deh.." , "Maaf.." dan laen2 lagi.. Tapi, kdg2 dtg kesengalan yang tak diundang secara tiba2, maka jika aku terwat salah, maka aku akan tercakap "Ampunkan patik Tuanku.." ataupun "Ampunkan kami penunggu gua.. 2x" (Sila tgk cite P. Ramlee.. =P) Hehehe.. Maka, kdg2 org yg nak marah, tak jadi marah.. Ataupun mungkin bertambah marah.. Muahahaha..

Yang kedua:
Bila rumet aku atau kawan2 aku balik kampung.. Aku mula terbayang betapa boringnya kena dok sorang2.. Huhuhuhu.. Maka kalu tgh normal aku akan cakap "Alaa.. Boringnya nanti.." atau "Huhuhu.. Xde kawan laa nak borak2 nnti.." dan laen2 lagi.. Tapi, bila datang waktu abnormal aku, maka aku akan cakap "Alaa.. Menjanda la aku.." Hehehe.. Gatai!

Yang ketiga:
Bila ada nota atau tutorial yang baru, dan kawan2 tanya sama ada aku dah stat studi nota tue ataupun dah stat ke wat tutorial yang baru dapat tue.. Maka aku yang pemalas dan tak bukak buku atau tutorial ini akan cakap "Hehehe.. Belum lagi laa.." ataupun "Hehehe.. Aku tak tgk soklan pun lg.." ataupun "Err.. Bab berapa tue..? Hehehe.." Dalam konteks ini, gelak "Hehehe.." merujuk kepada gelak cover malu yang teramat sangat.. Hehehe.. Again! =P Tapi, kadang2 (Cam selalu je..? Hmm.. *kerut2 tanda ragu2*) aku akan cakap "Opps.. Korang salah tanya orang laa.. Buku/tutorial aku masih dara lagi.. Aku belum tgk pun lagi.. Hehehe.." Ngeh3..

Yang keempat:
Kalu aku tengah marah, tapi nak cakap jugak mende2 yg tak baek, maka aku dengan sendirinya akan tapis perkataan tak baek tue.. Contohnya, "Wat d tutttttttt!! Jahat betul la wat camtue.." Lebih kurang camtue la.. Hahaha.. Tak perlu Lembaga Penapisan Filem atau Finas untuk tapis ayat2 yang tak baek dari filem kehidupan aku.. Aku dah tapis sendiri dah.. Dengan perkataan tuttttttt!! Ngeh3.. =P

Itu je kot.. Ke ada lagi..? Ntah.. aku pun tak tau.. Nie pun kawan2 aku yg cakap.. Baru perasan kesengalan perangai sendiri yang owh.. Tak tau nak kata apa.. Tapi, aku juga nak berkongsi trademark kawan2 aku jugak.. Mana ley kutuk diri sendiri je.. Nak jugak kutuk org laen.. Muahahaha.. =P

Antara kawan2 ku yang turut mempunyai trademark yg tak berapa segar:

1) Dila Kechik - My coursemate. Bila kita risau atau cam nak tahu sesuatu maka kita akan tanya "Hey, wats wrong?" Tapi, bila dia risau atau cam nak tahu sesuatu, maka dia akan guna pengetahuan tajwidnya iaitu hukum sabdu dalam menyatakan kerisauannya.. Maka, si kechik ini akan bersuara "Hey, wats strong..?" Aku..? *konpius* Hahaha..

2) Anem - My coursemate. Selalunya bila kita bersemangat atau tengok org bersemangat, maka kita akan kata "Semangatnya sipolan tue!". Tapi, bila dia yang nak cakap pasal semangat, maka dia akan kata "Segamatnya sipolan tue!" Owh.. Segamat bkn di Johor kaa? Ngeh3.. Saje jek...! Lagik satu, Cik Anem nie suka melabel apa2 barang yang cikai sebagai cap pisang.. Contohnya "Ye laa.. Handset saya murah.. Xde kamera.. Cap pisang.. Baling anjing pun mati.." Hahaha.. Dan Anem, kadang2 mmg suka tercakap perkataan Jawa dgn aku.. Ngeseng laa.. Apa2 lg laa.. Tak ingat den.. Belajar bahasa baru aku. Huhuhuhu... =P

3) Awie - Kawan aku masa PKN. Nama je Awie.. Nick name.. Nama sebenar dia Rabiatul Adawiyah.. Pergh.. Sedap gile! Tapi panggil Awie jek.. Hehehe.. Dia nie suka cakap "Tahu tak pe..". Tapi aku selalu silap paham.. Tahu ke tauhu(makanan)? Maka setiap sekali dia cakap "Tahu tak pe", maka aku akan sambung "Taugeh tak mau, Ikan bilis banyak sket, Sambal kasi lebih.." Ngeh3.. Err.. Ingat nak beli nasik lemak?? Hmm.. Sapa yang sengal nie..? Aku ke dia..? Muahahahaha..

4) Nifi - Kawan masa matrik. Aku tak rasa dia baca blog nie.. So, bley la kutuk2 dak kechik bersuara besau nie.. Hahaha.. Trademark dia adalah, suka menunjukkan jari tengahnya(jari hantu).. Isy2.. Juga kawan aku masa kat Terendak.. Izan..(Kot..? Lupa plak nama.. Huhuhu.. Ampun deh.. ). Sama je perangai 2 orang mamat nie.. Ketagih dan terlampau suka menunjukkan jari tengah.. Urfff.... =(

5) Sam - My coursemate. Selalu cakap "Sepak kang!".. Err.. Kasau bebenor bunyi nyer Sam.. If ur future M-I-L tahu kamu selalu cakap camtue, maka dia akan terus rejek kamu dan amek saya yang sopan nie plak sebagai menantu.. Muahahaha.. Hati2! =P

Haa.. Itu je kot.. Kalu anda ada trademark yg menarik utk dikongsi bersama, sila2.. Jangan malu2.. Tambahkan nama anda dalam senarai di atas.. Hehehe.. =)

P/s: Bonda, ayah serta adek lelaki ku datang pada pukul 12.30 tghari. Penulisan ini tertangguh selama beberapa jam dan disambung semula pada pukul 7.00 ptg.. Pergh!! Lama gila berpoya2 ngan famili.. Windu.. Hepi.. Muaahhhh!!! Alhamdulillah..(",)

Untuk semua rakan2ku: Selamat Menghadapi Peperiksaan =)

No comments: