Sunday, September 7, 2008

Sakit Itu Penebus Dosa

Antibodi semakin lemah? Entahla.. Masuk kali nie, dah 2 kali aku demam untuk semester ini sahaja.. Dah lama tak demam.. Masa sekolah kat Talib ngan Terendak dulu, asal nak exam je aku akan demam.. Gerenti.. Bak kata mak aku, "Ko nie terkejut tengok soklan exam ke Long..?"

Tak jgak.. Sebab aku akan demam sebelum exam.. Studi last minit kot..? Maybe.. Tapi skg nie, bkn exam.. Masa kali pertama demam ari tue pun, baru masuk minggu pertama kat UKM.. Kiranya, minggu tue mmg aku ponteng sehabes baek segala kuliah.. Tak pernah aku g Pusat Kesihatan (PK UKM), tapi masa tue terpaksa g jugak.. Tak tahan.. Air idung meleleh.. Kepala pusing.. Pening..

Jumpa la aku doktor kat PK.. Masa nak daftar sebagai pesakit, aku masukkan kad matrik aku dalam kotak pesakit baru.. Nurse tue pun konpius.. Panggil aku n tanya balik, mmg tak pernah datang PK ke? Aah, aku mmg tak pernah datang utk amek ubat.. Nie la masa thn 4 nie.. Hehehehe.. Wat malu yo..

Tak larat rasanya bila tak sedap badan nie.. Rasa cam sume keje tak ley wat.. Kepala berdengung2.. (Eeh, tapi sempat plak tulis blog..? Ape cer?)

Aku harap demam nie tak la berpanjangan.. Semoga demam nie menjadi penebus dosa2 aku yang lalu.. Kawan2, doakan kesihatan saya ye.. Saya pening.. Saya nak sambung tido balik.. (Err.. Baru bgn tido, nak tido lagi.. Siyes! Den poning..)

Kepada kawan2 yang saya pernah wat salah, sama ada secara sengaja atau tak sengaja; saya minta maaf sangat2.. Maafkan ye.. Kalu kita maafkan orang, nnti kita akan pimpin tangan sama2 masuk syurga.. Nak tak..? Saya nak.. Hehehehe..

Semoga Ramadhan kita pada kali ini, menjadi lebih baek berbanding Ramadhan yang sebelumnya.. InsyaAllah..

P/s: Tak wat ape2 pun sepanjang cuti nie.. Tido dan tido dan tido dan tido.. Batal tak pose..? Huhuhuhuhu.. Kesimpulannya, kalu dah kena air ujan, g cepat2 mandi.. Inilah padahnya.. Uwaaaa.. Semoga sakitku ini menjadi penebus dosa2ku yang lalu.. Amiiin...

No comments: